Ha nem Katalóniában élsz, valószínűleg nem tudod, hogy az Estrella Damm nevű sört forgalmazó cég minden nyáron készít egy reklámot, amit aztán a TV-ben vetítenek. Az első, 2009-es reklám, akkor siker lett, hogy a katalánok minden évben tűkön ülve várják az aktuális reklámfilmet. Hogy én mit szeretek bennük? Leginkább azt, hogy pár pillanatra csodás helyekre vándorolhatok, és ami még ennél is jobb: magam is bármikor felkereshetem a helyszíneket. ;)

azelsosprint érdekességek
Forrás: Mike/Flickr

A kezdetek

Az első reklámfilm a mediterrán hétköznapokat jelenítette meg. A családi asztalon, a baráti társaságban természetesen nem hiányozhat az Estrella Damm, de a sör nem tolakodik az arcodba; az élet kellemes velejárója. Mindeközben lélegzetelállító tájakra kalandozunk, és jó zenét hallgatunk.

Az alapkoncepció a későbbi szpotokban is megmaradt. Lássuk hát a medvét - akarom mondani: a sört!

2010: Cadaqués

Ebben az évben a központban Sant Joan éjszakája állt. A klipben a The Triangles zenekar játszott, miközben a főszereplők Cadaquésben táncoltak az ünnepségen, de Menorca is feltűnt a képkockákon.

2011: L'Empordà és El Bulli

A 2011-es helyszín nem más, mint az Empordà. A történet szerint a fiatal szakács tanulni jön ez El Bulli étterembe, Roses városába. Ebben az időben az étterem a világ legjobb étterme volt; míg tulajdonosa, Ferran Adrià, a világ legjobb szakácsa.

Az Empordà egy meseszép térség tele nagyszerű strandokkal és kis öblökkel, ahol egy baráti társaság növekszik, miközben felfedezik a környéket. A dalt Herman Düne énekli, címe I wish that I could see you soon. A reklámfilmet a híres katalán rendező, Isabel Coixet, rendezte.

2012: Damm Lemon Escala-ban és a Hostal Empúries-ben

Ezt a reklámot a Portítxol strandon forgatták a Hostal Spa Empúries mellett. A sztori a szokásos: a fiú megismerkedik a lánnyal, flörtölnek, randiznak, egymásba szeretnek. Hamisítatlan nyári romantika. ;)

2013: Cesc Fabregas az FC Barcelonaból - téli reklámfilm

Ez volt az első év, amikor a cég télen is piacra dobott egy rövidke filmet. A hangsúly itt nem a tájon van, hanem az emberi kapcsolatokon. A szlogen, amit a reklámnak át kellett adnia, így hangzik: "Nem mit, hanem hogyan". Okos mondat, és azt kell mondanom, az üzenet is átjön: a híres japán séf, Hideki Matsuhisa egy katalán halászbárkán horgássza a garnélarákot, majd a friss prédából el is készíti a nigirit (rizsből formált ovális gombóc, amit kézzel formáznak, és rendszerint feltét, illetve vaszabi kerül rá) még a fedélzeten. Az élet apró örömei, és persze az Estrella Damm.

2013: Love of Lesbian Cervià de Ter-ben és Begur városában - nyári reklámfilm

A 2013-as év nyári helyszínén a Love of Lesbian Fantastic Shine dalára ittuk a sört. Képzeljetek el egy délutánt tele mosollyal, barátokkal, paellával és jó zenével. A helyszín pedig egy vidéki ház, ún. "masia" katalánul.

A reklámfilmben szereplő vidéki ház azonban magántulajdon, turistaként itt nem szállhattok meg. De ne is törődjetek ezzel, mert csodás tengerparti tájakban gyönyörködhettek, amelyek Begur városa körül, a  Baix Empordà térségben találhatók.

Bár, ami a paellát illeti: ebbe tettek hagymát, paprikát, tintahalat és kalbászt ... nem követték a hagyományos receptet, az már biztos. De úgy képzelem, hogy ez is isteni finom. :)

2014: Színház és művészetek Katalóniában - téli reklámfilm

A kampány lényege, hogy a cég megmutassa, támogatják a kultúrát. Az Estrella Damm reklámok minden évben a mediterrán életmódot próbálják bemutatni nekünk. Ebben az évben arra próbáltak rávilágítani, hogy a gasztronómia, a kultúra és a szórakozás kéz a kézben járnak.

2014: The Vaccines Tossa de Mar városában

Ezen a nyáron a The Vaccines játszotta az If you wanna számot. A reklámfilmet Tossa de Mar-ban (Girona provincia) forgatták egy pici strandon, amit csak erre az alkalomra díszítettek fel. A sztori egyszerű: egy baráti társaság egy kis költségvetésű bulit szervez, aminek a vége hatalmas szórakozás lesz.

A filmben különböző művészek tűnnek fel: Zosen Bandido és Mina Hamada graffiti művészek, Yani Alonso festő és szobrász, Amaia Arrazol és Joan Tarragó pedig illusztrátorok.

Ahogy látjátok, a nyári reklámban is a kultúrájé, a művészeké a főszerep.

2015: Stílusváltás Dakota Johnson és Quim Gutierrez főszereplésével egy reklámfilmben, amit Alejandro Amenábar rendezett

A reklámfilm ezúttal nem Katalóniára, hanem a Földközi-tengerre fókuszál. A 2015-ös helyszín Ibiza. A szori egyszerű: Rachel, az újonnan érkezett külföldi, megérkezik a szigetre, ahol új barátokra lel. Csak nyugi! A szürke 50 árnyalata helyett inkább a sör 50 árnyalatáról szól ez a reklám. De nem akarom lelőni a poént, nézzétek meg a filmet.

A főbb szerepekben  Dakota Johnson, Quim Gutierrez (katalán színész) és Natalia Tena (Osha a Trónok harcából) tűnik fel. A zene is nagy szerepet játszik a szpotban. Az Our place Maïa Vidal előadásában egy igazi, hamisítatlan nyári dal, ami tökéletesen kiegészíti a történetet.

2016: A kis dolgok és Jean Reno

Az idei reklámfilm premierje június 7-én lesz. A történetről annyit tudni, hogy Mallorcán játszódik, és tele lesz élettel és érzelmekkel (de ahogy elnézem az előzetest, a gasztronómiának is fontos szerep jut). Főszerepben Jean Reno és Laia Costa. A betétdalt Ramon Mirabet énekli. Kell ennél több? 

Az előzetest látva alig várom június 7-ét. :D

Forrás itt

Tetszett a bejegyzés? Akkor látogass el a blog Facebook oldalára. ;)

azelsosprint érdekességek